Tisdag

Man ska verkligen passa sig för att skada ledband i knät, det blir aldrig bättre. I mitt fall är det latent, smärtan och stelheten kan komma när jag som minst anar det. Och det är ingen skön smärta, ungefär som att någon kör in en kniv i sidan av knät. Och förbannat stelt blir det när det onda kommer. Mitt råd till alla är att vara väldigt försiktiga med sina ledband! Och aldrig överanstränga er när ni tränar (eller av någon annan anledning lyfter tungt). Jag har ju varit dum och varit för optimistisk tidigare och jag upphör aldrig att lida för mina misstag. Handlederna och knät kommer jag nog få dras med.

Men nog om detta negativa ämne och över till något mycket positivt. Idag testade jag 15 kg's hantlarna i bicepscurl, klarade åtminstone 3 reps per arm. Och så tungt har jag aldrig lyft och klarat förut! Jag har gjort framsteg minsann :D Känns faktiskt rätt bra..
Plus att jag körde hela 16 minuters kondition på crosstrainern och det kändes bra det med, jag som alltid brukar strunta i kondition annars. men är väl dags att börja på allvar nu! 3,8 km hann jag, vet inte om dte är bra eller dåligt, men så blev det. Man får väl köra tuffare allt eftersom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0